Service
Bij ALTERNATE geniet je van jarenlange expertise. Elke upgrade en herstelling die wij behandelen wordt steeds uitgevoerd door professionals met een passie voor hard- en software. Ook als de computer of hardware niet bij ALTERNATE werd aangekocht kan je bij ons terecht voor herstellingen en upgrades.
Indien je je product bij ALTERNATE aanbiedt voor herstelling, wordt vooraf steeds een diagnose uitgevoerd aan de hand van de gespecificeerde klachtomschrijving. Indien bij de diagnose problemen worden geconstateerd die worden veroorzaakt door een defect, zal ALTERNATE conform de garantie en bijhorende voorwaarden een passende oplossing aanbieden. De diagnose en/of herstelling binnen garantie wordt volledig kosteloos uitgevoerd. Bij een softwareprobleem is de garantie, afhankelijk van de aard van het probleem, niet van toepassing. Garantie is niet van toepassing bij producten die niet bij ALTERNATE België werden aangekocht. Hou er rekening mee dat de diagnose en herstelling enige tijd in beslag kan nemen. Deze termijn is afhankelijk van verschillende factoren en bedraagt gemiddeld drie tot acht weken.
Indien een defect wordt geconstateerd als gevolg van ondeskundig gebruik of een fysieke beschadiging die na aankoop is ontstaan (over het algemeen samengevat onder de term 'user abuse' of 'gebruikersschade'), vervalt het recht op garantie. ALTERNATE is in dit geval niet aansprakelijk voor eventuele defecten. Herstellingen kunnen in sommige gevallen nog steeds worden uitgevoerd, maar de kosten die hiervoor worden gemaakt zullen steeds in rekening worden gebracht.
Aan de ALTERNATE servicebalie voeren onze techniekers een korte inspectie uit op basis van de specifieke klachtomschrijving. Het systeem wordt dan binnen genomen voor een uitgebreide diagnose door onze technische dienst. Na deze diagnose informeren we je over het resultaat, de stappen die nodig zijn om de klacht te verhelpen en de kosten die hierbij horen. We informeren je ook over de verwachte verwerkingstermijn. Deze is onder andere afhankelijk van de aard van de herstelling en de drukte bij onze technische dienst. Een volledig overzicht van onze serviceprijzen kan je onderaan deze pagina vinden.
Tijdens het uitvoeren van deze serviceopdracht bestaat de mogelijkheid dat de data die op jouw product aanwezig is gebruikt zal worden voor analyse. Het veiligstellen van eventuele data is de verantwoordelijkheid van de klant. ALTERNATE kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventueel dataverlies.
Indien gewenst kan je gebruik maken van onze back-up dienst om je gegevens door ons te laten veiligstellen. In dit geval maken wij een volledige kopie van de data. Bij deze dienst is een usb-stick van 128 GB inbegrepen. Indien deze capaciteit onvoldoende is, dien je hiervoor zelf een (externe) harde schijf, (externe) SSD of usb-stick met voldoende capaciteit aan te bieden of aan te kopen.
ALTERNATE kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het vervallen van garantie bij het uitvoeren van herstellingen aan producten die niet bij ALTERNATE België werden aangekocht.
Indien ALTERNATE vaststelt dat er illegale software (zoals het besturingssysteem) op de pc of laptop werd geïnstalleerd, zal deze niet worden hersteld. Je dient dan een legitieme licentie aan te kopen vooraleer de herstelling of upgrade verder wordt uitgevoerd.
Op alle diensten die worden aangeboden zijn de algemene voorwaarden van ALTERNATE van toepassing. Je kan deze voorwaarden hier nalezen.