Retourneren
Je kan je product retourneren in onze showroom, of per post met deze 3 eenvoudige stappen:
Stap 1
Vul het retourformulier in en druk het af.
Stap 2
Stop het product samen met het retourformulier in een stevige verzendverpakking.
Stap 3
Stuur het verpakte product op naar de ALTERNATE klantendienst.
Indien je hier nog over beschikt, stop je het product samen met alle originele accessoires opnieuw in de originele verpakking. Deze stop je samen met het ingevulde retourformulier in een veilige, stootvaste verzendverpakking. Indien nodig voorzie je ook extra opvulling om te voorkomen dat het product kan bewegen in de verpakking.
Hou er rekening mee dat schade die kan worden toegedragen aan het onveilig verpakken van het product kan leiden tot verlies van eventuele garantie op het product, een waardevermindering of een weigering van je retourrecht.
Stuur je pakket op naar onderstaand adres:
ALTERNATE België bv
t.a.v. Klantendienst
Oeyvaersbosch 16-18
2630 Aartselaar
België
Retourneren in de showroom is zeker mogelijk. In dat geval hoef je bovenstaande retourprocedure niet te volgen en ben je steeds welkom aan onze servicebalie.
Indien je product binnen de wettelijke garantietermijn defecten vertoont, kan je dit aan ons retourneren. Hiervoor kan je gebruikmaken van bovenvermeld stappenplan. Je kan ons reeds op voorhand contacteren om zo een retourlabel te verkrijgen voor een gratis retourzending.
Na ontvangst van het product wordt dit kosteloos uitgebreid getest door onze technische dienst. Indien het probleem door ons kan worden vastgesteld, zal het product voor jou worden vervangen, gerepareerd of terugbetaald. Indien wij het probleem niet kunnen reproduceren, is het mogelijk dat de kosten die volgen uit het verzenden, testen en eventueel onder voorbehoud ter reparatie opsturen van het product worden doorgerekend.
Opgelet! Indien het defect is ontstaan door foutief gebruik of fysieke beschadigingen die na aankoop zijn ontstaan, vervalt het recht op garantie.
Zakelijke aankopen kunnen regulier niet geretourneerd worden. Als bedrijf heb je namelijk een onderzoeksplicht zodat je er zeker van bent dat je het juiste product aankoopt. Onze accountmanagers helpen en ondersteunen je hierbij graag. Mocht je onverhoopt toch een product aangekocht hebben dat niet voldoet, dan kan je contact opnemen met je accountmanagers. Afhankelijk van de situatie kan er mogelijks een gedeeltelijke restitutie plaatsvinden.
Indien je bij de aflevering reeds kan zien dat de bestelling beschadigd is of tekortkoming heeft, kan je de ontvangst hiervan weigeren. In dit geval komt de bestelling automatisch naar ons terug. Om de bestelling snel opnieuw te kunnen verzenden, kan je ons hiervan meteen op de hoogte brengen. In de meeste gevallen dienen wij dan niet te wachten tot de beschadigde of onvolledige levering opnieuw bij ons toekomt om de bestelling opnieuw uit te sturen.
Indien je de beschadiging of tekortkoming pas opmerkt nadat je deze in ontvangst hebt genomen, raden we aan om onmiddellijk foto's te nemen van de schade aan de verzendverpakking en de producten en ons deze zo snel mogelijk te bezorgen.
Opgelet! Transportschade en/of kwalitatieve tekortkomingen dienen aan ons te worden gemeld binnen de 48 uur nadat de levering heeft plaatsgevonden. Daarna is dit niet meer mogelijk.
Onze klantendienst staat je graag te woord indien je vragen hebt over de retourprocedure.